HLEDAT

29 června 2018

SEO a obsah webu



Probouzíte se se slovy SEO na rtech? Nebo naopak vám nedá SEO spát? Ani se tomu nedivíme. Optimalizovat web není záležitostí na jedno odpoledne. Takže, chcete-li zobrazovat svoje webové stránky na předních pozicích ve vyhledávačích, musíte se činnosti zvané optimalizace webu věnovat neustále.

Proč je dobré se zaměřit na optimalizaci webu?

Nikdo, kdo provozuje svoje vlastní webové stránky, blog nebo e-shop, rozhodně nestojí o to, aby nebyl na internetu vidět. Většina majitelů webů touží po vysoké návštěvnosti. Když budete web optimalizovat, můžete si soustavnou činností metodami SEO zlepšit přístupnost svého webu pro vyhledávače, takže se vaše stránky budou lépe a častěji uživatelů ukazovat. Váš web bude mít více návštěvníků a díky zobrazení stránek si budujete svůj brand. Zároveň si lidé vaši značku lépe zapamatují. Pro to všechno se dělá SEO.

Čím při optimalizaci webu začít?

Začíná se většinou od začátku a pro vás to bude znamenat provést analýzu klíčových slov. Díky ní zjistíte, která slovní spojení zadávají při hledání na internetu lidé nejčastěji ve vztahu k vašemu webu nebo e-shopu. Kromě toho budete muset také zkontrolovat:

  • logiku jednotlivých stránek a obsahu
  • analýzu vašich konkurentů
  • externí odkazy
  • strukturu webu
  • titulky, nadpisy, popisky
  • funkčnost stránek a přesměrování
  • odkazující domény
  • anchor texty odkazů
  • duplicitu webu aj.

Správná analýza webu by měla pomoci vyladit webové stránky tak, aby jejím výsledkem bylo zvýšení jejich návštěvnosti, a s tímto jde ruku v ruce i zvýšení zisku. Pokud přesně nevíte, co znamenají klíčová slova, podrobnější vysvětlení je tady.

Je obsah webu opravdu tak důležitý?

Zkuste mít na svém webu zkopírovaný text a uvidíte, jak si povedete, lépe řečeno nepovedete se SEO. Obsah je král a je jedním z rozhodujících hledisek, proč se určité weby zobrazují ve vyhledávačích na předních příčkách a jiné se krčí až někde naspodu patnácté strany. Proto musíte na svém webu vytvořit unikátní a kvalitní obsah. To znamená, že vaše texty budou originální, dostatečně dlouhé, budou mít pro čtenáře užitnou hodnotu a neopakují už něco stokrát dávno jinde řečené. Nesmíte také zapomenout svůj text patřičně naformátovat, používat nadpisy a podnadpisy, odrážky apod.

Propadli jste se ve vyhledávači na horší pozice?

Někdy se stane, že jsou vaše webové stránky penalizovány a vy nevíte, proč se tomu tak stalo? Propad v pozicích vás netěší, proto je třeba provést důkladnou analýzu toho, kde se stala chyba. Možná, že máte sice dostatek zpětných odkazů, ale jsou nekvalitní a odkazují z linkfarem či jinak škodlivých webů. Zkopírované texty vám taky k optimalizaci webu nepomohou a automaticky generovaný obsah není to pravé ořechové pro zlepšení situace.

Co je to uživatelská přívětivost webu?

Nic vám neříkají ta dvě písmena UX? Je v nich zakletý uživatelský požitek z vašeho webu, tedy to, jak moc je váš web pro uživatele přehledný a intuitivní. Pokud web z tohoto důvodu návštěvníka nezaujme, vzápětí ho opouští a vy ztrácíte možnost, že návštěvník provede nějakou konverzní akci.

Nejčastějšími cíly webů je uskutečnění objednávky, prodej zboží,  dočtení článku až do konce, jeho komentování a sdílení na sociálních sítích apod. Uživatelsky přívětivý web nabízí jednoduché a pochopitelné ovládání a přehledné stránky s designem, ze kterého nebolí oči. Samozřejmostí je možnost zobrazení na mobilních zařízeních. 

Vaše webové stránky totiž vytváříte hlavně pro návštěvníky, ti jsou alfou a omegou vašeho snažení. V UX je schovaný i kousek psychologie, protože své návštěvníky musíte dobře znát a vědět, co od vás vyžadují. Váš návštěvník by totiž měl být k vám loajální, spokojený a nadšený, s touhou se k vám stále a stále vracet.  Kvalitně zpracované UX vám pomůže i k tomu nejlepšímu SEO. Jednoduché, milý Watsone.

Náhledové foto: Pixabay