HLEDAT

01 července 2018

SEO a propagace obsahu webu



Máte svůj vlastní web nebo e-shop a se SEO jste velcí kamarádi. Věnujete se mu téměř neustále, protože vám nedá spát, a pravidelně své stránky optimalizujete. Dokonce jste se s plnou vervou vrhli na obsahový marketing, který chcete dovést na svých webových stránkách k dokonalosti. Jediné, co vám nyní chybí a v čem máte mezery, je propagace vámi vytvořeného obsahu tak, aby se o něm dozvěděl co největší počet uživatelů.

SEO a propagace obsahu prostřednictvím sociálních sítí

Sociální sítě jsou fenoménem moderní současnosti a kdo není na sociálních sítích, jakoby ani nebyl. Znáte sice pár zatvrzelých odmítačů, kteří se o Facebooku vyjadřují s despektem, ale vy vytváříte svůj obsah pro těch milión dalších, kteří jsou se sociálními sítěmi každý den propojeni. A mezi toutou spoustou lidí se určitě najdou i ti, které může oslovit obsah vašich webových stránek nebo e-shopu.

Prostřednictvím sociálních sítí jste schopní se svými zákazníky komunikovat a nabízet jim i zákaznickou podporu, která může být na sociálních sítí v mnohém jednodušší a přístupnější než pouze komunikací přes email či telefon. Proto, když vydáte nový článek, nezapomeňte ho propagovat na sociálních sítích, aby se o něm vaši čtenáři co nejdříve dozvěděli. A není vůbec na škodu napomoci propagaci příspěvku i drobnou reklamou, jíž můžete zacílit na zcela konkrétní okruh svých zákazníků.

Největší sociální síť - Facebook

Už jsme se o něm zmínili. Facobook je natolik oblíbeným, že jen v České republice se na něm pohybuje více než 4 miliony uživatelů. Proč nevyužít tak velký potenciál k propagaci vlastního webu? Lidé tráví na Facebooku čas hlavně komunikací se svými přáteli a používají ho jako zdroj zábavy a informací. Pokud budete cílit na uživatele Facebooku, pravděpodobně budete volit jazyk bez odborných výrazů a na suchý obsah zapomenete úplně. Lidé se chtějí bavit a přesně toto očekávají i od vás. Vytvořte si firemní stránky na Facebooku a pravidelně své fanoušky informujte o tom, co se ve vaší firmě děje nového. Je proto zcela pochopitelné, že Facebook ke svojí propagaci používají i volební strany.

LinkedIn - společenství manažerů a vzdělaných lidí

Profesionální sociální síť - to je LinkedIn, který spojuje pracovníky různých oborů. Typickými uživateli jsou absolventi vysokých škol, manažeři, majitelé firem, a to hlavně z oblasti informačních technologií, prodeje a inženýrství. LinkedIn rozhodně není sociální sítí, kam by se člověk večer uchýlil si odpočinout a nezávazně poklábosit, nebo hrát hry. Uživatelé sítě LinkedIn většinou od ostatních očekávají relevantní odborné a seriózní informace.

Twitter, Pinterest

Další sociální sítí, jejíž prostřednictvím můžete propagovat obsah svého webu, je Twitter. Slouží jako zdroj čerstvých informací a nejčastějšími jeho uživateli jsou novináři, manažeři, finanční poradci či veřejně známé osoby. Na Twitteru se komunikuje krátkými textovými zprávami.

Pokud chcete propagovat hlavně fotografie a jiný obrazový materiál, sdílejte je na sociální síti zvané Pinterest. Vytvořené kolekce obrázků mohou procházet jednotliví uživatelé, komentovat a „lajkovat“ a zároveň mají možnost komunikovat navzájem mezi sebou.

Propagace obsahu vašeho webu jinak

Propagaci na sociálních sítích jste již zvládli a nyní cílíte na jiné způsoby. Zkuste posílat zajímavé články prostřednictvím  e-mailových zpráv. Nebo odpovídejte na dotazy na diskusních tématických fórech, která se týkají vašeho okruhu podnikání. Ve vhodný okamžik můžete totiž do komentáře vložit relevantní odkaz a nemusí to být jen na vaše projekty. Časem si můžete takto vybudovat silnou pozici. Svůj web můžete propagovat i na webových stránkách, které jsou obsahově podobně těm vašim. Záleží pouze na domluvě s vlastníkem stránek a na protislužbě, kterou nabídnete.

Náhledové foto: Pixabay